Teknoloji

Abone sayısıyla yine vurdu: Spotify ücretli ve toplam abone sayısını açıkladı

Spotify, 30 Haziran prestijiyle 220 milyon Premium aboneye ve aylık 551 milyon aktif kullanıcıya sahip olduğunu duyurdu.Bu da geçen yılın aynı dönemine göre sırasıyla yüzde 27 ve yüzde 17 artış anlamına geliyor ve geçtiğimiz çeyrekte açıklanan varsayımların üzerinde.

Ancak dinleyici sayısı arttıkça Spotify, ortalama olarak üyelerinin her birinden daha az kazandığını bildirdi. Yeni açıklamada Spotify, kullanıcı başına ortalama gelirinin şu anda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 düşüşle 4,27 Euro olduğunu ve geçen çeyreğin ortalama 4,32 Euro’dan hafif bir düşüş olduğunu söylüyor.

Yeni duyurulan ikinci çeyrek gelir raporu, Spotify’ın Apple Music, Amazon Music gibi diğer müzik akışı uygulamalarında görülen emsal fiyat artışlarını yansıtarak ABD’de ve dünya çapındaki diğer bazı pazarlarda fiyatları artıracağını duyurmasının ardından 24 saatten kısa bir süre kaldı. , Tidal ve YouTube Music Premium. bir süre sonra geldi. Spotify’ın fiyat artışlarının kullanıcı başına gelirlerini tersine çevirmesi planlanıyor, ancak önümüzdeki çeyreğe kadar geçerli olmayacak.

CEO Daniel Ekşirketin bu yılki önceliklerinin “ hız ve verimlilik 2023 yılında şirket birkaç kesinti yaptı. Ocak ayında küresel iş gücünün yüzde 6’sı veya Tahminen 600 çalışanı işten çıkaracak.dedi, Nisan ayında Clubhouse rakibi Spotify Canlıve Worldle rakibi Heardleve ardından Haziran ayında podcasting segmentinden 200 çalışanı daha işten çıkardı.

Şirket, geçen yılın aynı çeyreğinde 125 milyon Euro zarara karşı. Bu çeyrekte 302 milyon Euro net boşa gitti . Bu, genellikle üç aylık karlardan çok büyümeye öncelik veren bir şirket için şaşırtıcı değil, ancak şirketin ileriye dönük hedeflerinde bu kayıpları azaltmak için çalıştığı açık.

Spotify HiFi’dan yine ses yok

Spotify’ın gelir duyurusu, uzun süredir ertelenen HiFi akış seçeneğinden bahsetmiyor. Şirket, parçayı iki yıldan uzun bir süre önce duyurdu ve CD kalitesinde kayıpsız akışları hizmete getireceğini söyledi. Son zamanlarda Bloomberg, kayıpsız akışın bu yıl ABD dışındaki pazarlarda piyasaya sürülen ilk yayın olacağını bildirdi. üstün ” kod adlı daha değerli bir abonelik katmanının modül olarak sunulabileceğini bildirdi. Geçen yıl birkaç kullanıcıya gönderilen bir anket, şirketin diğer özelliklerin yanı sıra HiFi’yi de içerecek bir “Yayın” a sahip olduğunu ortaya koydu. Platinadlı yeni bir akış katmanı için ayda bir 19,99 $Satın almayı düşündüğünü öne sürdü.

Spotify, en yakın rakiplerinin çoğu sistematik olarak karşılaştırılabilir kullanıcı sayıları yayınlamasa da kendisini dünyanın en tanınmış ses akışı hizmeti olarak tanımlıyor. Açıklanan rakamlar da bunun kanıtı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu